Je hebt vastgesteld dat een probleem dringend aangepakt dient te worden: een departement functioneert niet optimaal, een nieuwe oplossing – een software, een manier van werken, een innovatieve dienst – dient uitgerold te worden in jouw bedrijf, een gedragswijziging doorheen het bedrijf is wenselijk, ... Hiervoor heb je een team samengesteld om aan deze uitdaging te werken. Je hebt ook al gezorgd voor informele links tussen de leden van jouw team. En dan ga je met je team samen zitten om een actieplan uit te werken. Hier zijn enkele agendapunten – niet noodzakelijk in de juiste volgorde – die zeker niet mogen ontbreken op zo’n change management workshop: 1. Wat zijn de succesfactoren en de criteria voor succes? 2. Wat willen we creëren op het einde van de rit? Wat is de nieuwe cultuur die we willen? 3. Hoe creëren we buy-in van het team, van de organisatie, van onze klanten ...? 4. Wat zijn de mijlpalen en de snelle overwinningen die we kunnen behalen? 5. Wat is ons concrete actieplan? 6. Hoe gaan we dit naar alle partijen communiceren? 7. Wat gaat ons helpen dit te realiseren, wat zijn de obstakels en wat gaan we daaraan doen? 8. Wie zijn de stakeholders die ons gaan helpen, die ons gaan tegenwerken en wat gaan we daaraan doen? Vanzelfsprekend zijn dit niet de enige agendapunten, maar het is al een goede start. Misschien wil je de workshops niet zelf leiden? Braindrums begeleid reeds jaren workshops als deze voor allerlei organisaties en bedrijven. Wil je meer weten, contacteer ons dan via email of op 0473 27 22 66.
0 Comments
Leave a Reply. |
AuteurChange manager, executive coach en trainer. Archives
February 2016
Categories
All
|